Jak Powinnaś Liczyć Kalorie Podczas Odchudzania?

jak liczyć kalorieZanim powiem Ci, jak powinnaś liczyć kalorie, chcę Ci wbić do głowy pewną rzecz. Zapamiętaj, że nie zależy Ci na zmniejszeniu swojej wagi, tylko na utracie tkanki tłuszczowej. Wszyscy mówią, że chcą stracić na wadzę, ale uwierz mi, że nie byłabyś zadowolona z efektów odchudzania, gdybyś straciła tylko tkankę mięśniową. Gwarantuje Ci, że czułabyś się okropnie. Wobec tego od teraz Twoim celem nie jest stracić na wadzę, tylko pozbyć się zbędnych ilości tkanki tłuszczowej.
Teraz zamierzam wam pokazać moją jedną z moich metod odchudzania. Powiem Ci, jak liczyć kalorię żeby schudnąć. Od razu zaznaczam, że w obliczeniach będziemy uwzględniać ilość węglowodanów, białek i tłuszczów.

Jeśli chcesz poznać dogłębnie metodę liczenia kalorii, to musisz zabrać kartkę, długopis i wszystko notować. Wtedy już nigdy nie będziesz miała problemów z dojściem do tego, ile tak naprawdę wartości energetycznych zjadłaś.

1) Zastanów Się Ile Powinnaś Zjadać Kalorii W Ciągu Całego Dni

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że musisz więcej kalorii spalić niż zjeść. Czyli powinnaś doprowadzić do, tzw. deficytu energetycznego.

Pokarzę Ci to na przykładzie. Jeśli każdego dnia spalasz około 2000 Kcal, to powinnaś dostarczać swojemu organizmowi np. około 1700 Kcal. Wówczas doprowadzasz do deficytu równego 300 Kcal. Z tego rachunku wynika, że powinnaś codziennie tracić na wadze. Natomiast jeśli sytuacja jest odwrotna i spalasz 2000 Kcal, a zjadasz 2300, to wtedy masz 300 Kcal nadwyżki. To powoduje, że zaczynasz tyć i zazwyczaj nawet nie wiesz, dlaczego.

Teraz pewnie niektórzy myślą o ograniczeniu spożywania węglowodanów, ale rozmowę na ten temat chciałabym zostawić na później.

Najpierw powiem Ci jak naprowadzić do deficytu kalorii:

a) Jedź mniej kalorii i staraj się nie objadać.

b) Zapewnij sobie więcej ruchu.

c) Połącz ze sobą czynności z punku a i b. To zazwyczaj daje najlepsze efekty w odchudzaniu.

Jeśli chcesz mieć dokładne informacje o tym ile spalasz kalorii i ile ich jesz, to powinnaś skorzystać ze specjalnego kalkulatora. On pokazuje Ci w przybliżeniu ile spożywasz kalorii i proponuje kilka możliwości doprowadzenia do deficytu energetycznego.

Jeśli nie wiesz, jaki ten deficyt powinien być duży, to zmniejszenie ilości spożywanych kalorii o 20% jest najlepszym rozwiązaniem. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz chudła, ale nie głodowała. Pamiętaj jednak, że kalkulator podaje wyniki w przybliżeniu i nie możesz mu wierzyć w 100%.

No i musisz zapamiętać jeszcze jedną bardzo ważną zasadę. Kobiety nie powinny jeść mniej niż 1200 Kcal dziennie, a mężczyźni 1800 Kcal. Twoje ciało spala kalorie cały czas, nawet kiedy śpisz, więc musisz coś jeść żeby żyć. Ja osobiście nie mogę jeść poniżej 1600 Kcal, bo chodzę cały czas głodna i jestem rozdrażniona.

Możesz sobie zapisywać codziennie ile kalorii powinnaś zjeść, a ile spalić. Jeśli sama nie możesz się doliczyć, to skorzystaj z kalkulatora. Pamiętaj jednak, że podaje on wyniki w przybliżeniu.

2) Dowiedz Się Ile Powinnaś Dziennie Zjadać Białek, Węglowodanów I Tłuszczów, Czyli Mikroskładników

Węglowodany, to są m. in. ziarna, owoce, warzywa, ryż, fasola, zboża, makarony i ciemne pieczywo. Złym źródłem węglowodanów mogą być np. różnego rodzaju ciasta.

Białka to: pokarmy pochodzące od zwierząt, np. wołowina, kurczak i ryby, rośliny strączkowe, przetwory mleczne, no i oczywiście soja.

Tłuszcze to: oliwa z oliwek, orzeszki ziemne, awokado, olej rzepakowy, orzechy i tłuste ryby takie jak, np. łosoś.

Możesz unikać jedzenia wyżej wymienionych pokarmów, ale z góry uprzedzam Cię, że nie jest to najlepszy pomysł. Stworzenie deficytu kalorii jest bardzo ważne podczas odchudzania, ale pamiętaj, że jedzenie jest Ci niezbędne do życia. Jeśli będziesz chciała stworzyć deficyt pomijając normalne jedzenie a objadając się Fast Foodami, to gwarantuje Ci, że na pewno nie uda Ci się schudnąć.

Jeśli będziesz jadła odpowiednie ilości białka, tłuszczów i węglowodanów, to dopisze Ci nie tylko zdrowie, ale również figura, stanie się szczupła i zgrabna.

Eksperci żywieniowi uważają, że codzienna porcja jedzenia powinna się składać w 50% z węglowodanów, w 30% z białek a w 20% z tłuszczów. To jest podobno przepisz na najbardziej zbilansowaną dietę.

Ja osobiście uważam, że można odpuścić trochę jeśli chodzi o węglowodany i zastąpić je białkiem. Moim zdaniem codzienna porcja powinna zawierać 45% węglowodanów,  35% białek no i 20% tłuszczów.

Oczywiście, jeśli ćwiczysz, to powinnaś jeść więcej węglowodanów. Zwiększ codzienną porcję do 60%. Musisz też w ustalaniu diety wziąć pod uwagę swój stan zdrowia.

Jeśli nigdy wcześniej nie liczyłaś kalorii, to najlepsza będzie dla Ciebie podstawowa dzienna porcja, czyli 50% węglowodanów, 30% białek i 20% tłuszczów. Myślę, że to jest idealne rozwiązanie na dobry początek.

Teraz jak już dowiedziałaś się nowych rzeczy, to powinnaś je uwzględnić w swoich notatkach na kartce. Policz tak, żeby wyszła Ci dzienna podstawowa porcja. Jeśli nie stosujesz pełnych liczb i obawiasz się pomyłki, to pod koniec sprawdź, czy uzyskałaś wartość 100%.

A zapomniałam Ci powiedzieć o jeszcze jednej bardzo ważnej rzeczy. Mam na myśli alkohol. Jego jeden gram zawiera aż 7 Kcal. Jeśli masz zamiar się odchudzać, to powinnaś unikać alkoholu. On nie tylko dostarcza Twojemu organizmowi pustych kalorii, ale również spowalnia spalanie tłuszczów. Wynika to z tego, że Twoja wątroba jest zajęta przetwarzaniem alkoholu i nie ma czasu na spalanie tkanki tłuszczowej. Jeżeli myślisz poważnie o zrzuceniu zbędnych kilogramów, to o piciu na imprezach powinnaś zapomnieć.

3) W Jaki Sposób Powinnaś Liczyć Kalorie?

Dobra to jak już wiesz, ile chcesz zjadać kalorii w ciągu dnia, to teraz musisz się dowiedzieć, jak je liczyć. Masz dwie możliwości. Albo będziesz korzystała z internetowego kalkulatora, albo będziesz wszystkie obliczenia wykonywała samodzielnie na kartce papieru. Możesz się wspomagać arkuszem kalkulacyjnym z Excela.

Moim zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest używanie internetowego kalkulatora. Korzystanie z niego zabiera dużo mniej czasu i masz gwarancje, że nie pomyliłaś się w obliczeniach. Jedyne co musisz robić, to notować co zjadłaś, a internetowy kalkulator resztę zrobi za Ciebie już sam. Pomoże Ci również obliczyć procentowo, ile zjadłaś węglowodanów, białek i tłuszczów.

Jeśli chcesz liczyć i sprawdzać ile zjadłaś kalorii, to musisz zaplanować każdy swój posiłek. Zazwyczaj powinnaś jeść mniej węglowodanów na wieczór i więcej białek rano, na dobry start. Na śniadanie możesz również zjeść trochę więcej węglowodanów, ale nie tych złych. Taki sposób odżywiania powinien pomóc Ci zrzucić zbędne kilogramy.

Chcesz Wiedzieć, Jak Obliczać Ilość Kalorii Ręcznie?

Jeśli chcesz liczyć wszystko ręcznie, to każdy posiłek powinien być odpowiednio rozpisany. Musisz wiedzieć ile zjadłaś łącznie kalorii, ile w tym wszystkim było białka węglowodanów i tłuszczów. Dodaj wszystkie wartości do siebie, a następnie skorzystaj z poniższych wzorów:

Węglowodany:

Pomnóż ilość węglowodanów przez 4 i wartość którą uzyskasz podziel przez procentową ilość kalorii. Wynik, który otrzymasz będzie pokazywał ile procent węglowodanów zawierał dany posiłek. (Gram węglowodanów X 4) / kalorie =% węglowodanów).

Białko:

Pomnóż ilość gramów białka przez 4 i podziel przez procentową ilość kalorii. Wynik, który otrzymasz

będzie pokazywał ile procent białka zawierał dany posiłek. (Gramy białka X 4) / kalorie =% białka).

Tłuszcz:

Pomnóż ilość gramów tłuszczów przez 9 i podziel to przez procentową ilość kalorii. Wynik, który otrzymasz będzie pokazywał ile procent tłuszczów zawierał dany posiłek. (Gram tłuszczów X 9) / kalorie =% tłuszczu).

Alkohol:

Pomnóż ilość gramów spożytego alkoholu przez 7 i podziel procentową ilość kalorii. Wynik, który otrzymasz będzie pokazywał ile procent alkoholu zawierał dany posiłek. (Gram alkoholu X 7) / kalorie =% alkoholu).

4) Zacznij Sprawdzać, Co Jesz

Zobaczysz, że przez pierwszy tydzień będziesz zszokowana sposobem, w jaki żywiłaś się dotychczas. Wiele osób w ogóle nie zdaje sobie sprawy z tego, że je o wiele za dużo. Od teraz musisz wszystko sprawdzać i czytać etykietę każdego produktu, który wykorzystasz podczas przygotowywania posiłków. Zalecane jest też stopniowe zmniejszanie porcji jedzenia.

No i nie ma mowy o narzekaniu. Liczenie kalorii jest bardzo ważne i nie możesz sobie tego odpuścić. Ale po jakimś czasie przestanie to byś dla Ciebie uciążliwe, ponieważ ludzie często jedzą to samo. Po jakimś czasie wystarczy, że pomyślisz na co masz ochotę i od razu będziesz wiedziała ile zjesz kalorii.

Dopiero to sprawdzanie pomoże Ci wprowadzić jakieś konkretne zmiany w życiu. Jak już się dowiesz ile czego jesz i w jakich ilościach, to będzie Ci łatwiej podjąć decyzję z czego możesz ewentualnie zrezygnować. Jak już nauczysz się nowych sposobów odżywiania się, to szybko zaobserwujesz spadek kilogramów.

5) Zapisuj Swoje Postępy I Dokonuj Zmian

Kalkulator do liczenia kalorii jest naprawdę bardzo ważny, ponieważ pomoże Ci szybko ocenić wartość energetyczną zjadanych posiłków. Dzięki temu będziesz spalała więcej kalorii niż jadła. Takie postępowanie pozwoli Ci schudnąć. Ale pamiętaj też, że musisz słuchać swojego ciała. Jeśli czujesz, że jesteś bardzo głodna, to zjedź coś mimo, że dostarczysz swojemu organizmowi niepotrzebnych kalorii.

Jeśli naprawdę czujesz się głodna, to powinnaś zjeść posiłek składający się z tłuszczu i białka. To są najlepsze wartości odżywcze ponieważ niewielka ilość sprawy, że poczujesz się syta. Błonnik również jest dobrym pomysłem, ponieważ działa w podobny sposób.

Zawsze po tygodniu sprawdzaj swoje zapiski. Jeśli widzisz, ze waga się ruszyła i nadal czujesz się świetnie, to trzymaj się tego programu.

Jeśli jednak nie widzisz żadnych efektów, to sprawdź, czy nie pomyliłaś sie gdzieś w obliczeniach. Taki błąd może sprawić, że będziesz miała trudności, żeby schudnąć. Jeśli obliczenia są poprawne, to powinnaś sobie zapewnić więcej ruchu. Ćwiczenia fizyczne są tutaj najlepszym wyjściem.

Liczenie kalorii, moim zdaniem, jest bardzo ciekawą metodą odchudzania. Oczywiście są też inne skuteczne i nie wymagające zbyt dużego wysiłki. Ale ja po swoich doświadczeniach z odchudzeniem bardzo dobre efekty osiągnęłam dzięki tej metodzie.

Na swojej kartce zapisuj nie tylko ile zjadłaś kalorii, węglowodanów, białek i tłuszczów, ale również sposób w jaki zamierzasz je wykorzystać. Każde nieuzasadnione odstępstwo od planu powinnaś wyjaśniać sama przed sobą. To bardzo ważne, bo dzięki temu będziesz miała motywację.

Wiem, że w Internecie jest dostępnych wiele metod odchudzania. Niestety większość jest niebezpieczna dla naszego zdrowia. Odchudzanie tak naprawdę nie oznacza zmniejszenia wagi, tylko trwałą utratę tkanki tłuszczowej. Jeśli będziesz się nieprawidłowo odchudzała, to zamiast tkanki tłuszczowej pozbędziesz sie tkanki mięśniowej i zapasów wody.

Jeśli jednak chcesz sie odchudzać w bezpieczny sposób, to musisz wprowadzić do swojego życia trwałe zmiany. To właśnie one mają doprowadzić do tego, że spalisz tkankę tłuszczową, która wcześniej została odłożona.

Jeśli chcesz szybko pozbyć się nadwagi i chudnąć 2.5 kg co 7 dni to chciałam Ci pokazać jak tego dokonać. Kliknij Tutaj

Metoda na odchudzanie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *