Automatyczne Jedzenie „W Depresji” – Jak Temu Zapobiec?

emocjonalne jedzenieNiekiedy zdaża się, że jemy tylko po to, aby poprawić sobie swój nastrój psychiczny.

Nie jest to zaspokojenie głodu tylko tak zwany posiłek przymusowy.

Ale co to tak naprawdę znaczy?

Dlaczego jemy kiedy tak naprawdę nie jesteśmy głodne?

Kiedy jesz przymusowo to tak naprawdę wpychasz w swój żołądek duże ilości niezdrowego jedzenia jak na przykład:

  1. Czekolada
  2. Chipsy
  3. Torty, ciasteczka
  4. Hamburgery, Pizzę

Wpychasz innymi słowami jedzenie, które WIESZ, że nie powinnaś. Objadasz się jedzeniem, które jest dla Cienie niezdrowe.

Ale zastanawiałaś się, dlaczego to robisz?

Dlaczego objadasz się niezdrowym jedzeniem, kiedy wiesz, że nie powinnaś?

Robimy to tak naprawdę, dlatego bo nie czujemy się dobrze. Czasami już o tym wiemy, ale w większości wypadkach jest to nieświadome uczucie.

Kiedy wpychasz w siebie jedzenie to najprawdopodobniej nie robisz tego, ponieważ odczuwasz głód ale robisz to raczej aby zaspokoić swoje emocje oraz uczucia bo w danym momencie poczujesz się trochę lepiej.

Uczucia oraz emocje przy spożywaniu niezdrowego posiłku są niesamowicie POTĘŻNE oraz UZALEŻNIAJĄCE i wpływają na układ trawienny.

To właśnie Twoje uczucia oraz emocje kontrolują Twoje zachowanie a Twoje zachowanie decyduje o tym co wkładasz w swoje usta.

Jeśli więc nauczysz się jak kontrolować swoje emocje, a nie być przez nie kontrolowana to Twoje zachowanie się natychmiast zmieni.

Nie tylko Twoje zachowanie, ale także Twoje ciało.

Kiedy nie czujesz się dobrze, kiedy czujesz się przygnębiona lub odczuwasz stres, to co takiego wtedy robisz nawet o tym nie myśląc?

Powiem Ci, zaczynasz jeść i robisz to automatycznie.

Na pewno o tym dotychczas nie pomyślałaś, wiem, że ja o tym osobiście nigdy nie myślałam ponieważ robiłam to całkowicie nieświadomie ale myśląc o tym w dniu dzisiejszym to zachowywałam się w taki spsób za każdym razem kiedy tylko byłam przygnębiona lub zestresowana.

Jedzenie, które w siebie wpychałam sprawiało, że w danym momencie zaspokajałam swoje emocje i czułam się lepiej.

Czułam się lepiej, ALE TYLKO PRZEZ CHWILĘ.

Kiedy ta chwila już minęła to czułam się znacznie gorzej. Trudno było mi nawet spojrzeć na siebie w lustrze.

Wpychanie w siebie niepotrzebnego jedzenia tylko, dlatego aby złagodcić swoje negatywne uczucia w danym momencie jest karą.

Tak naprawdę, ponieważ sama się krzywdzisz i to zupełnie niepotrzebnie.

Moim zdaniem kobiety jedzą z dwóch powodów:

  1. Dlatego że są głodne
  2. Dlatego że chcą zaspokoić swoje uczucia i emocje i nie są w stanie zapobiec pokusie.

Jedzenie przymusowe jest dlatego zupełnie niepotrzebne ponieważ nie jemy wtedy dlatego, że jesteśmy głodne ale robimy do dlatego aby zaspokoić nasze emocje a nie nasz głód.

My kobiety mamy tendencje wpychania w siebie niepotrzebnego jedzenia, aby skompensować „brak równowagi uczuciowej”.

Pozwól, że powtórzę to jeszcze raz.

W wielu wypadkach jemy, nie dlatego bo jesteśmy głodne ale dlatego że chcemy zrekompensować nasze braki emocjonalne i poczuć się lepiej psychicznie.

Kiedy odczuwasz uczucie niepokoju, zmartwienia lub smutku to skłaniasz się do jedzenia, i na dodatek jedzenia, które jest dla Ciebie nie zdrowe.

Depresja, nuda, samotność, gniew, lęk, frustracja, stres, problemy w związku ze swoim partnerem oraz słabe poczucie własnej wartości skłania nas do objadania się i jest to jedną z największych przyczyn, dlaczego tyjemy.

Wiele z nas nauczyło się nieświadomie, że żywność daje nam przyjemność, przynajmniej krótko chwilową przyjemność. Dlatego właśnie zaczynamy jeść, kiedy mamy problemy i jesteśmy zmartwione.

Jedzenie nie tylko dogadza naszym żołądkom, ale także zaspokaja nasze emocje oraz uczucia.

A jak już wcześniej wspomniałam, emocje oraz uczucia są NAJPOTĘŻNIEJSZYMI oraz najbardziej uzależniającymi substancjami, jakie tylko istnieją.

Niestety, ale jeśli za dużo zjesz to w wielu wypadkach poczujesz uczucie „winy” co dalej sprawi że utracisz równowagę uczuciową, a kiedy już ją stracisz to zaczniesz więcej jeść co dalej spowoduje że przytyjesz.

PRAWDZIWYM sekretem do schudnięcia oraz utrzymania swojej nowej wagi jest, dlatego nauczenie się kontrolować swoje uczucia.

Jeśli nauczysz się jak doprowadzić swoje uczucia do równowagi w inny sposób poza przymusowym jedzeniem to już nigdy nie będziesz musiała się niepotrzebnie objadać.

Pierwszym krokiem jest to, że musisz uświadomić się o tym problemie i zacząć „obserwować” swoje emocje oraz dowiedzieć się w jaki sposób są one powiązane z Twoim odżywianiem.

Sama ta ŚWIADOMOŚĆ pomoże Ci trzymać się z dala od niezdrowego jedzenia, kiedy poczujesz się smutna lub samotna, bo będziesz wiedzieć, że te ciasteczka czy czekoladka nie poprawi Ci samopoczucia.

Nie tylko, że Ci go nie poprawi, ale także sprawi, że poczujesz się znacznie gorzej i fizycznie i psychicznie.

Nie tak dawno temu miałam osobiście niesamowite problemy z nadwagą i nie wiedziałam jak schudnąć. Próbowałam wszystkiego, ale nic nie pomagało. Jeden z problemów, z jakimi walczyłam było właśnie przymusowe oraz emocjonalne jedzenie.

Ale najgorsze było to, że nawet nie byłam o tym świadoma. Nie wiedziałam, że to sama robię i jeśli ktoś by wtedy mi to powiedział to na pewno bym się nie przyznała.

Nie przyznałabym się nawet samej sobie, bo byłby mnie wtedy wstyd.

Patrząc na przeszłość z dnia dzisiejszego wiem, że miałam ten problem przez wiele lat nawet o tym nie wiedząc. Kiedy się już o tym dowiedziałam to pierwszy krok, jakiego dokonałam było to, że przyznałam się sama sobie, że mam problem.

Oto, co Ci teraz sugeruję:

NAJLEPSZĄ rzeczą, jaką możesz zrobić W TEJ CHWILI to zacząć pisać terminarz. Podziel go na dwie części.

W pierwszej części zacznij spisywać wszystkie swoje posiłki oraz napoje KAŻDEGO dnia.

W drugiej części spisz wszystkie swoje uczucia oraz emocje po każdym posiłku.

Już po tygodniu będziesz wiedziała jak dane jedzenie wpływa na Twoje samopoczucie i będzie Ci znacznie łatwiej poradzić sobie z tym problemem.

Spędziłam ostanie 5 lat odchudzając się i wypróbowałam każdą dietę, jaka tylko istnieje. Wypróbowałam wszystkie tabletki, jakie są dostępne, wypróbowałam wszystkie ćwiczenia i po wielu latach, po wypróbowaniu wiele metod na reszcie schudłam i czuję się teraz świetnie.

Postanowiłam wtedy napisać o tym książkę. W tej książce dowiesz się jak schudnąć i utrzymać swoją wagę NA ZAWSZE. Poprowadzę Cię za rękę i pokażę Ci jak schudnąć 10 KG w 30 dni i to bez ciężkich ćwiczeń lub przegładzania się.

Przejdź tutaj, aby dowiedzieć się więcej: Jak szybko schudnąć

jak schudnac oferta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *